اصلاح طرح لبخند چگونه است؟ انواع + هزینه

اصلاح طرح لبخند چگونه است؟ انواع + هزینه

samira ghabeli ۱۵ مهر ۱۴۰۳
اصلاح طرح لبخند
()

تاثیر لبخند زیبا بر افزایش جذابیت و زیبایی چهره بر هیچ کس پوشیده نیست. به همین دلیل مجموعه ای از درمان های دندانپزشکی تحت عنوان اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند ارائه می شوند.

بیمارانی که مشکلاتی مثل فاصله دندانی، شکستگی دندانی، نامرتبی دندانی، بی دندانی، لبخند لثه ای، دندان های بد رنگ و کوتاه دارند به منظور اصلاح طرح لبخند به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه می کنند.

اصلاح طرح لبخند چیست؟

به هر نوع درمانی که باعث افزایش زیبایی دندان ها شود اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند گفته می شود.

تشخیص این موضوع که شما نیاز به طراحی لبخند دارید یا خیر، بر عهده متخصص دندانپزشکی است. چرا که روش های اصلاح لبخند با توجه به نوع ناهنجاری و مشکلی که فرد دارد کاملا متفاوت است که ما در ادامه به توضیح این روش ها پرداخته ایم.

معیارهای مهم یک لبخند زیبا چیست؟

دندانپزشک در اصلاح طرح لبخند نکاتی را در نظر می گیرد که این نکات در هر فردی با توجه به نوع مشکلی که دارد، متفاوت است. در ادامه چند نمونه از معیارهای مهم یک لبخند زیبا را بازگو کرده ایم:

طول دندان ها

اگر به لبخند اطرافیان خود توجه کنید، افرادی که دندان های کشیده و یکدستی دارند، چهره شان جوان تر و زیباتر به نظر می رسد. در مقابل افرادی که دندان های کوتاه و لبخند لثه ای دارند، چهره شان مسن تر دیده می شود.

این افراد می توانند با مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی برای اصلاح طرح لبخند لثه ای و افزایش طول دندان هایشان اقدام کنند.

درمان لبخند لثه ای

تناسب دندان ها

یکی دیگر از معیارهای زیبایی لبخند، وجود تناسب بین دندان هاست؛ به این شکل که دو دندان جلو، هم اندازه، بدون فاصله و بدون روی هم رفتگی باشند و همچنین به نسبت سایر دندان ها کمی بلندتر باشند. البته وجود تناسب با دندان های کنار هم بسیار مهم است و این دندان ها هم باید هم اندازه باشند.

رنگ دندان ها

یکی دیگر از موارد بسیار مهم در طرح لبخند، رنگ دندان هاست. از جمله دلایل اصلی زرد شدن دندان ها سیگار کشیدن، نوشیدن قهوه، چای و … است. البته این افراد می توانند با روش های اصلاح طرح لبخند در دندانپزشکی، به دندان های سفید دست پیدا کنند.

دندان های زرد

دلایل انجام اصلاح طرح لبخند چیست؟

  • درمان بیماری های دهان و دندان؛
  • سفید شدن دندان ها؛
  • درمان پوسیدگی ها و عفونت های دندانی؛
  • جوان تر و جذاب تر شدن چهره؛

انواع روش های اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند با توجه به نوع مشکل و ناهنجاری دهان و دندانی فرد می تواند متفاوت باشد. از جمله روش های طراحی لبخند عبارتند از:

اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی

افرادی که دندان های نامرتب، روی هم رفته، فاصله دندانی، جلورفتگی و عقب رفتگی فک و … دارند می توانند اقدام به اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی کنند.

ارتودنسی دندان یکی از درمان های تخصصی در حوزه دندانپزشکی است که توسط متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست انجام می شود.

متخصص ارتودنسی با توجه به سن بیمار، شرایط دهان و دندانی از بین روش های ارتودنسی که شامل ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک است، بهترین روش ارتودنسی را انتخاب می کند.

اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی یک درمان نسبتا زمان بر اما دائمی است؛ یعنی شما بعد از گذشت ۶ الی ۳۶ ماه برای همیشه به دندان های منظم و مرتب دست پیدا می کنید.

اصلاح طرح لبخند با بلیچینگ

افرادی که تغییر رنگ جزئی دندانی دارند می توانند به کمک بلیچینگ که یکی از روش های سفید کردن دندان است، به دندان های سفید دست پیدا کنند. بلیچینگ دندان یکی از خدمات متداول دندانپزشکی است و تقریبا در یک جلسه انجام می شود.

اصلاح طرح لبخند با پر کردن دندان

تا چندین سال گذشته برای پر کردن دندان از مواد به رنگ فلز استفاده می شد، اما امروزه برای پر کردن دندان ها به خصوص دندان های جلویی از مواد کامپوزیتی هم رنگ دندان استفاده می شود که باعث طرح لبخند بهتر بیمار می شود.

پر کردن دندان جلویی

اصلاح طرح لبخند با جراحی فک

ناهنجاری های فکی تا حد زیادی با ارتودنسی قابل درمان هستند، اما در صورتی که ناهنجاری فکی شدید باشند، برای اصلاح آن نیاز به جراحی فک است.

جراح می تواند به کمک جراحی فک استخوان فک را جابجا کند و باعث ایجاد تناسب در فرم صورت فرد شود.

البته نیاز است که بیمار قبل یا بعد از جراحی فک، ارتودنسی دندان هم انجام دهد که به این درمان ارتوسرجری گفته می شود.

اصلاح طرح لبخند با ایمپلنت

یکی از بهترین روش ها برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته ایمپلنت دندان است.

همان طور که می دانید در صورتی که فرد به هر دلیلی دندان های جلویی خود را از دست داده باشد، جای خالی این دندان ها تاثیر منفی بر لبخند و زیبایی و جوانی چهره فرد خواهد داشت. در این صورت تنها راهکار انجام ایمپلنت دندان برای اصلاح لبخند است.

قیمت طرح لبخند با ایمپلنت با توجه به نوع و مارک ایمپلنت و همچنین نوع دندان می تواند متفاوت باشد، اما در کل این درمان یکی از درمان های گران قیمت دندانپزشکی است.

ایمپلنت دندان جلویی

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت

کامپوزیت دندان برای افرادی استفاده می شود که دندان های بد رنگ، شکسته یا لب پر شده دارند. همچنین می توان از این روش برای پر کردن فاصله جزئی بین دندان ها نیز استفاده کرد.

اگر تصاویر طرح لبخند قبل و بعد افرادی که کامپوزیت انجام داده اند را ببینید، به وضوح متوجه تغییرات و افزایش زیبایی لبخند آنها خواهید شد.

اصلاح طرح لبخند با لمینت

لمینت دندان یکی دیگر از روش های طراحی لبخند است که شباهت های بسیار زیادی با کامپوزیت دارد، یعنی از این روش می توان برای سفید کردن دندان ها، پر کردن فضای خالی جزئی بین دندان ها، لب پرشدگی و شکستگی دندان ها استفاده کرد.

 اما کامپوزیت با لمینت دندان تفاوت هایی دارد که توضیح آن در این مقوله نمی گنجد و برای اطلاعات بیشتر می توانید از دندانپزشک خود یا گوگل کمک بگیرید.

نکته ای که لازم می دانیم ما در اینجا به شما گوشزد کنیم این است که اگر می خواهید طرح لبخند طبیعی داشته باشید، برای انجام لمینت دندان حتما حتما به یک متخصص ترمیمی و زیبایی دندان متبحر مراجعه کنید.

طرح لبخند قبل و بعد

اصلاح طرح لبخند برای چه کسانی مناسب است؟

اصلاح طرح لبخند یا طرح لبخند هالیوودی باعث جذاب تر و جوان تر شدن چهره شما می شود. بسیاری از افراد به جزء زیبایی از لحاظ درمانی نیز نیاز به طراحی لبخند دارند.

تشخیص اینکه طراحی لبخند برای فردی مناسب است یا خیر تنها به عهده متخصص دندانپزشکی است. بنابراین اصلاح طرح لبخند بدون ارتودنسی (لمینت، کامپوزیت، بلیچینگ، ایمپلنت و …) یا با ارتودنسی تنها توسط متخصص دندانپزشکی انجام می شود.

شایان ذکر است که طرح لبخند هالیوودی تنها برای افرادی که به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت می دهند مناسب است، در غیر این صورت انجام آن پیشنهاد نمی شود.

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است؟

هزینه اصلاح طرح لبخند با توجه به نوع ناهنجاری و روش درمانی مختص بیمار متفاوت است. قیمت طرح لبخند با برخی از روش ها مثل ایمپلنت دندان و ارتودنسی دندان نسبتا زیاد است، اما در حالی که روش هایی مثل بلیچینگ و پر کردن دندان هزینه نسبتا پایینی دارند. از طرفی ممکن است فردی نیاز به چندین روش درمانی در کنار هم برای طراحی لبخند داشته باشد که این موضوع بر روی هزینه نهایی طراحی لبخند تاثیرگذار است.

شایان ذکر است که هزینه دستمزد متخصص دندانپزشک و طول دوره درمان نیز بر تعرفه دندانپزشکی این روش درمانی موثر است. همچنین نوع متریال و تجهیزات به کار رفته در کامپوزیت، لمینت، ایمپلنت و ارتودنسی دندان نیز بر هزینه کلی طراحی لبخند موثر است. هر چه از مواد با کیفیت تر و تجهیزات پیشرفته تر استفاده شود، قیمت طرح لبخند نیز بیشتر خواهد بود.

سوالات متداول

طرح لبخند شامل چند دندان است؟

پاسخ این سوال بستگی به اینکه چه تعداد از دندان های شما در طرح لبخند نمایان هستند، دارد. اما به طور کلی تعداد دندان هایی که نیاز به اصلاح در طراحی لبخند دارند در افراد مختلف بین ۸ تا ۱۰ دندان است.

بهترین دکتر اصلاح طرح لبخند در تهران چه کسی است؟

به دلیل اینکه روش های طراحی لبخند متنوع هستند، نمی توان گفت که دقیقا بهترین دکتر اصلاح طرح لبخند در تهران چه کسی است. با این حال برای اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی باید به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنید و با روش های دیگر مثل لمینت و کامپوزیت باید به یک متخصص ترمیمی و زیبایی خوب دندان مراجعه کنید.

اصلاح طرح لبخند با بوتاکس برای چه کسانی انجام می شود?

اصلاح طرح لبخند با بوتاکس برای افرادی انجام می شود که به دلیل عضلات فک و صورت زیبایی صورت آنها به هم خورده است. برای انجام این کار معمولا دندانپزشکان شما را به متخصصان دیگر ارجاع می دهند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.